Cursul de formare ITC for EDUCATION , desfășurat în perioada 19-23 februarie 2024, finantat din proiectul ERASMUS+ nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000118772, la care au participat cadrele didactice p.i.p. Corbeanu Gabriela, p.i.p.. Marin Cristina Alina, p.i.p. Plăcintă Olguța Elena, și p.i.p. Matei Larisa a avut ca scop dezvoltarea competențelor digitale, metodice, culturale, lingvistice. Pe durata celor 5 zile și pornind de la cunoașterea faptului că toate clasele din școală au la dispoziție instrumente digitale, temele abordate au avut ca scop dobândirea de abilități pentru a folosi într-un mod cât mai atractiv și interesant resursele digitale, cu scopul de a stimula gândirea critică, gândirea laterală și creativitatea școlarilor, metodele tradiționale și alternative și activități și instrumente care pot fi realizate cu sau fără tehnologie. Știind că învățarea este mai eficientă atunci când este dobândită prin joc, iar creativitatea dezvoltă inovație, inovația se întâmplă atunci când este alimentată imaginația care este stimulată prin povestire și dramă, majoritatea activităților pe durata cursului s-au desfăşurat sub formă de ateliere și demonstrații axate pe învățarea bazată pe joc, pe povestire și dramă.
Cursul de formare ,,ITC IN EDUCATION ” a avut ca si rezultat acumularea de noi cunostinte, informatii, dobandirea de noi competente cu privire la utilizarea , in cadrul activitatilor educative de la clasa, a cat mai multor modalitati de invatare si anume : metodele vizuale, auditive, kinestezice si tactile impreuna cu ITC. Deoarece scolarii de azi cresc intr -o era a tehnologiei, aceasta imbinare de metode si tehnici este foarte utila deoarece ii ajuta sa comunice, sa se exprime si sa gandeasca logic si rational, sa isi dezvolte atentia si viteza de reactie.
- Oiectivele urmarite au fost:
· Castig de aptitudini, cunostinte necesare la implementarea platformelor e-learning si incorporarea tehnologiei digitale in lectiile educationale cu privire la abordarea interdisciplinara;
· Generarea de materiale pregatite,idei practice si actuale de aplicatii pentru a sustine scoala sau dezoltarea TIC , a promova accesul universal la educatie;
· Resursele educationale si deschiderea in educatie la invatarea din mediul inconjurator ,colaborare intre sectoarele educationale defavorizate;
· Dezvoltarea competentelor cheie astfel , de la gandirea critica prin mass-media si alfabetizarea digitala , promovarea utilzarii de TIC la a spori calitatea si relevanta de invatamantul de masa la toate nivelurile;
· Revizuirea si dezvoltarea personal si profesional competentele, construind increderea in promovarea utilizarii TIC in educatie , sustinerea inovarea si activitatea pedagogilor receptivi la diversitatea social si cultural;
· Dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, imbogatirea competentelor limbii engleze, extinderea vocabularului profesional;
· Crearea unei retele de parteneri prin intalnirea unor colegi din diferite nationalitati , schimb de idei.