În perioada 24-28 aprilie 2023 se derulează o nouă activitate Erasmus în cadrul proiectului de Acreditare de la Școala Gimnaziala Manolache Costache Epureanu, Bârlad, cea de a doua mobilitate de învățare de grup pentru 12 elevi selectați însoțiți de trei profesori, director adjunct Bolum Marian, coordonator de proiect Paula Toporaș și prof. P. I. P. Catalina Paiu, la Szkoła Podstawowa im. gen. Stanisława Maczka din orasul Boguchwale, Polonia. Aceasta mobilitate este prima pe care o derulăm cu transport verde, călătorind cu microbuzul pentru a ne aduce contribuția la protejarea naturii prin limitarea emisiilor de carbon. Cei 12 elevi și cele 3 cadre didactice au fost foarte frumos primiți în școala gazda, in prima zi am făcut cunoștință și am avut activități de spargere a gheții și intercunoastere, adaptare și observare a unui alt sistem de învățământ. Au urmat activități diverse pe tema proiectului nostru, prezentări ale unor aspecte culturale poloneze și românești cu o atenție sporită asupra inspiratiei naturii asupra artiștilor, oamenilor se știință și impactul schimbărilor climatice asupra noastră a tuturor. Astfel, s-au derulat în aceste zile ateliere de învățare a teoriilor matematice prin observarea unor modele din natura cum ar fi triunghiul lui Sierpienski, respectiv structura arborescentă a diviziunilor, fracțiilor. Copiii au lucrat in echipe mixte și au creat tetraedre, piramide tetraedrice după explicațiile profesorului, înțelegând astfel structura și aplicațiile teoriei respective. Un alt atelier interesant a fost cel de reciclare a unor produse și transformarea lor în alte obiecte utile, lectia cea mai importantă pe care copiii noștri au invatat-o fiind aceea că singuri este greu sa facem o schimbare dar împreună putem aduce o contribuție importantă și împreună uniti printr-o legătură putem însemna ceva mai mult. Ziua de marți a fost antrenanta și interesantă de asemenea, grupul a vizitat castelul Lancut, din apropierea orașului, construit de unul dintre voievozii Poloniei. Aceasta experiență de învățare ne-a ajutat să înțelegem cultura și istoria partenerilor noștri, găsind puncte comune cu istoria și cultura românească. Alte activități de conectare și lucru in echipe au urmat miercuri, 26 aprilie, elevii au lucrat din nou împreună in echipe mixte și au creat colaje și lucrări pe tema proiectului, cu scopul atragerii atenției asupra importanței protejării mediului, pe care le-au prezentat apoi. A doua activitate a constat în decorarea cu elemente din natura a unor obiecte pe care le pot folosi in viața de zi cu zi, in cazul de față copiii au lucrat la decorarea unor genti de umăr din bumbac. Obiectivul activității a fost cel de conștientiza faptul că natura este prezenta in toate acțiunile noastre, influențând societatea în toate domeniile sale de dezvoltare și creație, iar gestul simplu de a folosi un obiect precum sacoșa de panza la cumpărături poate salva mediul de materialele plastice care ajung sa o sufoce.
Mobilitatea de grup se înscrie astfel în obiectivele din proiectul de acreditare prin dezvoltarea competențelor digitale folosite in comunicare, creare de materiale de prezentare, acces la platforme și schimb de experiență, a competențelor culturale, de comunicare in limba engleza dar și a conștientizării dimensiunii europene a programului Erasmus și de participare în rețeaua europeană de instituții școlare, elevii având o primă experiență de învățare într-un context internațional. Mulțumim programului Erasmus+ și școlii partenere Szkoła Podstawowa im. gen. Stanisława Maczka w Boguchwale, Polonia, pentru aceste activități minunate prin care creștem și ne dezvoltam pe multiple planuri ca indivizi dar mai ales ca și comunitate școlară!