Erasmus+ Mobilitate de învățare pentru grup de elevi Proiect nr. 2023-1- RO01-KA121-SCH-000118772, College Christine de Pisan, Perthes, Franta

Anul III de Acreditare Erasmus+ la Școala Gimnazială „Manolache Costache Epureanu” continuă cu mobilitățile elevilor: în perioada 27 mai -1 iunie 2024 are loc Mobilitatea de învățare pentru grup de elevi la Collège Chistine de Pisan, Perthes, Franța. Grupul format din 12 elevi de nivel gimnazial de la clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a, însoțiți de doamnele profesoare Plăcintă Gabriela și Toporaș Paula, participă în săptămâna respectivă la activități de învățare, vizite culturale și schimb de experiență. Elevii găzduiți în familiile corespondenților cu care s-au împrietenit deja din timpul vizitei în România din aprilie 2024, au șansa acum să observe elemente de civilizație franceză, să exerseze două limbi străine învățate, engleza și franceză, să participe la viața familială și școlară a corespondenților francezi.
Duminică 26 mai, grupul a fost împărțit în două, un grup a plecat împreună cu familiile având programul stabilit de acestea, al doilea grup a vizitat pentru câteva ore centrul Parisului, înainte de a merge cu metroul și trenul spre orașul Melun pentru întâlnirea cu familiile gazdă. Experiențele au fost pline de emoții pentru toți elevii, fiecare moment aducând atât uimire și curiozitate în fața noutății mijloacelor de transport și mai ales a diversității populației cosmopolite și a măreției Turnului Eiffel văzut în realitate.
Elevii români și francezi au participat la activități legate de tema proiectului comun – Elevi europeni împreună pentru protejarea biodiversității- având ocazia să viziteze o rezervație naturală – Le Massif de Fontainebleau. Aici au fost ghidați să observe diferite medii de viață conectate între ele, precum pădurea, pășunile, au observat plante rare, păsări și insecte și li s-a explicat legătura fragilă dintre acestea.
Luni, în prima zi de mobilitate, vizita Castelului de la Fontainebleau a fost o adevărată lecție de istorie a Franței, aici elevii au putut vedea diferitele clădiri adăugate de fiecare rege care a locuit în castel (François I, Henry IV, Napoleon I) și amprentele simbolice lăsate de aceștia. În interior ei au fost ghidați de doamna profesoară de istorie iar în exterior au descoperit singuri simbolurile și diferențele dintre grădinile franceze și cele engleze precum și diferitele elemente de decor reprezentând personaje mitologice.
Vizita școlii și participarea efectivă la ore în clasele elevilor corespondenți este activitatea cea mai atrăgătoare. Marți, 28 mai, elevii au fost primiți oficial în școala parteneră. După discursul de bun venit elevii au participat la un joc kahoot despre schimbările climatice apoi au lucrat în grupuri mixte și au creat mai multe logo-uri ale proiectului. Elevii au luat masa de prânz la cantina școlii, unde au putut observa cum se respectă regulile de masă, cum se reciclează și se adaugă resturile pentru compost întrucât școala dispune de o grădină pedagogică amenajată cu un compostor. Împărțiți în clasele corespondenților elevii urmează să asiste la ore pentru a observa diferențele și asemănările dintre cele două sisteme școlare.

Digipad – imagini din mobilitatea de grup anul III Perthes/Paris Franta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut